Vejledninger



Mail - Outlook (Windows)

Tilføje ny mail-konto

Denne guide gælder for Outlook 2010 og 2013.

  1. Vælg menuen Filer herefter Oplysninger og tryk på Tilføj konto.
  2. Sæt en prik/vælg nederst nu Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt og tryk Næste.
  3. Sæt prik/vælg POP eller IMAP, hvis du benytter Office 2010 hedder den Internetmail og tryk Næste.
  4. Udfyld nu felterne Navn og E-mailadresse.
  5. I felterne Indgående mail server og Udgående mail server skriver du [Klik for at få oplyst].
    Brugernavn er den fulde e-mailadresse og tilhørende kodeord/password.
  6. Tryk nu på Flere indstillinger og under fanen udgående mail server her sætter du flueben i Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse og prik/vælg Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.
  7. Under fanen Advanceret skal følgende ændres:
    - Flueben i Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL).
    - Ændre Server til udgående post (SMTP) til port 587.
    - Ændre Brug følgene type krypteret forbindelse til TLS.
  8. Klik OK, Næste og Udfør, og din mail-konto er nu sat korrekt op.

Tilføje ny mail-konto

Denne guide gælder for Outlook 2016 og Outlook 365 på Windows.

  1. Vælg menuen Filer tryk på Tilføj konto, og skriv din e-mailadresse herefter tryk Opret forbindelse.
  2. Hvis Outlook spørger om tilladelse til at hente indstillinger trykker du på Tillad og herefter Skift kontoindstillinger.
  3. Vælg POP eller IMAP alt efter den tjeneste du har inkluderet i dit abonnement (IMAP skal tilkøbes i dit abonnement).
  4. Indtast adgangskode til selve e-mailadressen og tryk Opret forbindelse.
  5. Hvis Outlook fremkommer med en Advarsel om internetsikkerhed trykker du Nej og derefter Skift kontoindstillinger og udfylder Indgående post og Udgående post server med følgende servernavn [Klik for at få oplyst].
  6. Klik Udført, og din mail-konto er nu indstillet.

Se eller ændre indstillinger for mail-konto

Denne guide gælder for Outlook 2016 og Outlook 365 på Windows.

  1. Vælg menuen Filer og tryk på Kontoindstillinger, vælg Administrer profiler tryk Ja til at godkende Microsoft Office.
  2. Tryk på Mailkonti og markér den konto det drejer sig om og tryk Rediger.


  Domæner (11)


  E-mail (15)


  Generelt (5)


  PHP & MySQL (6)


  QuickCMS (9)


  Webhotel (16)